27 December 2006

Värnamo, horror

STOCKHOLM Med skräckblandad förtjusning, men kanske mest skräck ändå, mottog jag första gången kunskap om det galna supandet och festandet som utspelar sig på landets stadshotell under julhelgen. Det var för kanske 15 år sedan och en dåvarande pojkvän berättade om hur det går till i Karlskoga. Något sådant hade jag aldrig hört talas om eller ens kunnat föreställa mig.

Jag undrar vad som hänt, för just i år har det varit ovanligt många reportage och krönikor om dessa evenemang?! När jag läser Richard Slätts bloggpost om festandet i Värnamo tänker jag helt klart att jag inte beklagar att jag är uppvuxen i Stockholm ... och jag har ju också sett vilka komplex den där Karlskoga-uppväxten skapade.

Sample quote från Slätt:
Sedan bråk med en vakt som tyckte jag var arrogant när jag frågade varför de plötsligt stängde en timme tidigare än sagt. Utkastad, i Värnamo. Ni har ingen aning om hur skönt det var att komma hem på juldagen till Sthlm.
/Gunilla

No comments:

Post a Comment