15 February 2007

Mobiltelefonstrul (avsnitt XXXVII)

LONDON Har någon försökt ringa mig på mitt vanliga mobiltelefonnummer det senaste dygnet? Eller skicka ett SMS?

Som ni märkt har det inte funkat, och det har faktiskt inte varit mitt fel. Det beror dels på att min operatör haft usla kommunikationer med min Internetbank (så att min laddning av kontantkortet inte fick genomslag) och dels på att "det verkar som om det ligger ett generellt fel för uppkopplingen mot Storbritannien och Sverige för närvarande", som en kille på kundtjänsten skrev (sedan jag tvingats ägna hela förmiddagen och halva eftermiddagen åt att reda ut varför det inte fungerade trots att jag betalat).

"Detta är ganska ovanligt och jag hoppas att det löser sig under dagen", skrev han också. Det gjorde det inte. Men vi får väl hoppas på något händer åtminstone under fredagen.

/Gunilla

P S Till New York den 21 februari.

No comments:

Post a Comment