06 September 2007

Dagens kontor: Azi's Café, Shaw

WASHINGTON Den glamourösa expat-tillvaron livet har begåvat mig med förde mig igår till trevlig grillspettsmiddag i svenska ambassadörsresidenset, nye svenske USA-ambassadörens första representationsuppdrag i Washington.

Har till allehanda publikationer försökt sälja in en intervju med Jonas Hafström, som alltså är helt nytillträdd på den kanske viktigaste svenska ambassadörsposten – det finns mycket att fråga om "den transatlantiska länken" och annat. Det vore väl både newsworthy och allmänt intressant? Har dessvärre misslyckats, än så länge.

Men jag är egentligen här för att göra en helt annan intervju med en helt annan person, så det var väl inte meningen. Varje Washingtonresa inleds med ambitionen att göra 5–10 jobb, men det det brukar bli 1–2.

Idag sitter jag på mitt office away from home office, Azi's Café i Shaw, och förbereder morgondagens möte, omgiven av etiopier, hipsters och andra från grannskapet och med Cesaria Evora i högtalarna!

/Gunilla

No comments:

Post a Comment