23 October 2007

Japp, rabatt på datorn

NEW YORK Som jag skrev en lång utläggning om här så får jag viss rabatt på Apple Store, tack vare att jag har ett ID-kort från amerikanska UD (State Department). Tydligen har någon på regeringskanslierna i Washington förhandlat, eller så erbjuds rabatten automatiskt. Vad vet jag. Men det var i alla fall ordet "government", inte "press", på mitt pressskort som gav rabatten.
Jag kan faktiskt inte se att min trovärdighet vad gäller Apple förändras för att jag betalade 6 procent mindre än jag annars skulle ha gjort. Renläriga journalister tycker kanske annorlunda?
(Man kan förresten verkligen diskutera om jag har någon trovärdighet i Applefrågor överhuvudtaget. Tyvärr får jag alltför sällan skriva om datorer. På rak arm kommer jag bara på att jag skrev om Apple-formgivaren Thomas Meyerhöffer för Finanstidningen och för magasinet FORM för evigheter sedan. Kanske på den gamla goda tid då jag själv använde en Powerbook Duo.)

/Gunilla

2 comments:

  1. Jag är ju inte reporter, men I am all for bargains.
    Grattis till den nya älsklingen :).

    Jag skulle känna mig helt och hållet amputerad om datorn pajade.

    ReplyDelete
  2. Bargains, ja. Sex procent var väl heller inte mycket till gräddfil. Fast som jag skrivit tidigare är jag beredd att göra en total sell out för att bli sponsrad av Apple, haha!

    Amputerad, ja, ungefär så har det känts. Jag har haft fantomsmärtor!

    ReplyDelete