10 October 2007

Vill ha! Guld och diamanter



Ojojoj! Ja, som jag många gånger tidigare sagt och skrivit:
Är det så att Apple har lust att sponsra mig med en bärbar dator så slänger jag genast alla journalistiska doktriner överbord och tar tacksamt emot.
Danska Computer Choppers, som utvecklat denna variant i 24 karats guld (med små diamanter i själva äpplet på locket) är också hjärtligt väkomna att höra av sig med sponsringserbjudanden! Bor man som jag i ett ghetto ska man väl ha en rejäl bling bling-dator.

Jag lovar att, ehum, ta väl hand om apparaten, och framför allt att den får vara med om spännande resor. (Jag menar verkligen allvar. Jag skulle även mycket gärna figurera i internationella reklamkampanjer som Apples poster child. Tänk er bilderna: Gunilla med sin laptop på båt utanför grönländska kusten /se foto härintill/, Gunilla med sin laptop i Saharaöknen, Gunilla med sin laptop på en sylta i Indien – en given succé. Om inte annat så för att se hur mina kolleger skulle reagera! Jag saknar ju ändå precis all trovärdighet som "kritisk granskare" i sammanhanget, maken till löjligt okritiskt Apple-fan får ni leta efter.)

/Gunilla

1 comment:

  1. Intressant att läsa det här?

    http://www.expressen.se/resor/resmal/nordamerika/usa/1.876884/harlem-har-allt

    Stefan

    ReplyDelete