29 November 2008

Ikea nästa för The bag lady

NEWARK Landat i New Jersey! Flygplatsterminalen överraskade genom att ha gratis wifi, det är ovanligt på New York-områdets flygplatser (eller på flygplatser överhuvudtaget). Men jag tror att det är ett misstag, faktiskt.
Oj, vad det går snabbt att komma fram och ut här på Newark, när man slipper ägna en timme åt passkontrollen...
Jag borde i skrivande stund vara på väg hem, men ska äventyra mig ombord med alla mina väskor på NJ Transit buss nummer 62 – den går nämligen till Ikea, som har ett varuhus härintill.
Om jag köper nya sängkläder till mina inkommande gäster så slipper jag nämligen ägna lördagen åt att tvätta, torktumla och stryka sådana, och kan dråsa rakt ner i min säng när jag kommer hem. (Även om jag i teorin skulle kunna kraftsamla till en rejäl tvättomgång kan jag ju inte vara säker på att energin räcker till att först ränna Harlem runt i jakt på massor av quarters till myntomaterna!)

/Gunilla

No comments:

Post a Comment