19 June 2009

Burma-inlägg och HBTQ-text på g


NEW YORK Kommer ett Burmainlägg så småningom, tror jag. Detta är ju inte – med tanke på föregående inlägg – en så'n där blogg som bara handlar om vad jag åt till frukost... Men jag måste jobba lite också! Bland annat göra ännu fler intervjuer med homosexuella och andra ur HBTQ-rörelsen.

I Bay Area Reporter kan ni läsa en aktuell artikel om de 36 000 Kalifornien-bor som är gifta och varav många häromveckan kunde fira sin första bröllopsårsdag – men som inte skulle ha fått gifta sig idag, efter folkomröstningen kring Proposition 8 i höstas som satte stopp för så kallade gay marriages.

Pastor Greg Stewart som jag träffade i San Francisco i november – och skrev om för Amnesty Press, se ovan och klicka på bilden så kan ni läsa texten – är intervjuad i den.

Han och andra präster vägrar nu att viga folk överhuvudtaget.

/Gunilla

1 comment:

  1. Jag läser gärna mer om Burma! Och så undrar jag om du har varit där? Jag resarchar lite eftersom maken har blivit tillfrågad om att söka ett jobb där.

    ReplyDelete