22 August 2009

Den som sa'et han va'et

NEW YORK En anonym kommentator i föregående inlägg påminner, apropå hur Jan Guillou farit ut mot att Bonniers publicerat en deckare skriven av en pseudonym och kallat det "svindleri", "geschäft" och "bedrägerikampanj", om att Piratförlaget ju om inte fällts för svindleri så befunnits syssla med stötande marknadsföring. Stämmer, det hade jag glömt!

Läs mer: http://www.marknadsetiskaradet.org/piratforlaget

Men nu ska jag sluta hacka på stackars Jan Guillou. Han gör väl bara så gott han kan, inte kan han hjälpa att de *riktiga* journalisterna glömmer att ställa kritiska frågor eller påtala för läsarna i vilken roll han uttalar sig (se Lasse Winklers SvB-krönika).

Och något säger mig att jag skulle gilla Guillous Sommarprogram – ett av alla dem jag ännu inte hunnit lyssna på.

/Gunilla

1 comment:

  1. Så tråkigt att behöva konstatera att man väljer att försöka påstå och trycka ner andra och tro att läsare inte märker ett skit av helheten oavsett lögn eller tystnad.

    Attt man dessutom som Jan G väljer att skriva om Bonnier och deras val i det Chicken Race som startades och skrevs av Sigge S som handlar om just detta. Gör ju att de som hängt med ser Chicken Race 2 som det egentligen är. Lite synd att det handlar om att läsa den verklighet som det inte vågades skriva om i olika lägen.

    Synd att de som radikalt tidigare granskat blev så kapitala.

    Leroy

    ReplyDelete