18 September 2009

Torsdagskväll



NEW YORK Bara så ni vet: igår kväll var jag på detta evenemang i East Village (och gjorde världens kortaste och troligen sämsta intervju med Spike Lee). Hela tiden satt jag och höll hårt om min nya bandspelare (eller vad det heter nuförtiden, det är ju inte alls någon bandspelare utan en Zoom H4), som jag alltid kommer att förknippa med Michael Jackson – det var medan jag köpte den på B&H den 25 juni som världen fick veta att han dött.
Jason King, som ledde samtalen igår, är en av alla dem som inom kort kommer ut med en Michael Jackson-biografi.
Sedan var jag på ett trevligt mini-house warmingpartaj i East Village. Sammantaget en kväll som blev lite annorlunda ursprungsplanen: att vara med om en maskkompost-workshop.
Idag: fältarbete pß konsulära avdelningen på svenska generalkonsulatet!

/Gunilla

No comments:

Post a Comment