11 November 2009

Fyrfaldigt kvittrande




Nu har jag inte mindre än fyra stycken Twitterflöden igång...

@gunillakinn är det som är mest likt denna blogg och mitt huvudtwittrande – en blandning av dagboksinlägg, mediekritik, kommentarer, länkar och annat.

Den bild (avatar) jag använder där är ett foto taget av min dators inbyggda kamera som jag skapat en grön och en röd version av. De symboliserar stöd för mänskliga rättigheter i Iran respektive Burma.
Som bakgrund på sajten (twitter.com/gunillakinn) har jag bilder av gamla bagageetiketter, som jag hittade som klistermärken i en presentbutik i Miami.

@gunillicious handlar om allt som har med livsmedelsintag att göra, alltså mat, dryck, restauranger, recept och samhällsfrågor kopplade till mat.
Bilderna som hör till detta konto föreställer baconflott.

@gunillingo är nytt för dagen och är tänkt att handla om språk i kortform, exempelvis fynd av nya ord och uttryck och länkar till allt språkrelaterat.
Fotot (på twitter.com/gunillingo och som avatar) är Pieter Bruegel den äldres målning av det bibliska Babels torn.

Dessutom twittrar jag ibland på

@korrarna, som är ett grupptwitterflöde från Korrespondenterna (där jag hittills skrivit det mesta). Där är det tänkt att vi ska twittra om vad som händer i världen och vad vi gör i densamma, och exempelvis länka till artiklar vi skrivit.
Som avatar har jag valt en liten jordglob, och bakgrundsbilden på twitter.com/korrarna är en variant på ovan nämnda bagageetiketter!

Gränsen mellan vad som hamnar på @korrarna och vad som går ut på @gunillakinn är lite flytande, men jag försöker att inte dubbel-twittra – så följ gärna båda.

/Gunilla

No comments:

Post a Comment