13 January 2010

Haiti i mitt hjärta



STOCKHOLM
Jag hinner inte skriva om Haiti nu (har två omedelbara deadlines) men jag är väldigt ledsen, förstås. Detta var det sista haitierna behövde.

Hoppas få skriva något någonstans, kanske om Hotel Oloffson som otroligt nog tycks ha klarat sig trots att det ligger nära epicentrum. Men det hotellet har klarat många märkliga saker, så egentligen är jag inte förvånad.

Jag tänker på Myrlande Constant, Richard Morse, Alex och alla andra jag mött i Port-au-Prince. Hoppas naturligtvis kunna resa dit igen snart.

Ovan ser ni mig på en av de fyra reportageresor till Haiti jag gjort. Jag står utanför presidentpalatset, strax efter det val jag var där för att rapportera om. Här kan ni se hur den byggnaden ser ut nu.

/Gunilla

No comments:

Post a Comment