24 April 2010

Familjen Madsen på Newarks flygplats


NEW YORK Detta är familjen Madsen från Sundsvall: John, 28; Sebastian, 24; Sam, 51 och Marcus, 26. Jag fotograferade dem utanför terminal B på Newarks flygplats idag.
Anledningen till att jag började prata med just dem var förstås kvällstidningarna de bar med sig, med braskande rubriker som MADELEINE LÅTER SIG INTE KNÄCKAS. Sådana attribut är alltid tacksamma, eftersom de underlättar att man tar kontakt.

Jag frågade om de visste om att prinsessan ifråga hade varit med på samma plan som de från Stockholm – och komiskt nog visade det sig att bara en av dem, pappa Sam, riktigt hade fattat det. Trots att hon hade suttit i sätet framför.
De enda jag lyckades få intervjua idag var alltså prinsessans stolsgrannar. Men det var ju inte det sämsta!

Madsens ser väl inte riktigt ut som de typiska business class-passagerarna. (De är i New York på sin årliga familjesemester tillsammans, en effekt av pappa Madsens flitiga affärsresor under året – så det fanns nog med poäng att bränna.) Så de fyra blev en skön kontrast till prinsessan.

Hon ska för övrigt ha druckit champagne, och haft sällskap av en livvakt ombord, gissade de – även om någon trodde att det var Jonas himself som suttit intill. Det var det nog inte, tvingades jag meddela, eftersom den brutna förlovningen eklaterats efter avgång.

Jag tog detta foto med tanke på bloggen, och kunde sedan inte låta bli att tipsa två kolleger från Aftonbladet om att de här lätt kunde få en finfin kvällstidningsstory – notera att jag angivit åldrarna ovan, i samma anda. Så håll utkik efter familjen Madsen i morgondagens tidning.

Mer om dagens prinsessrapportering i nästa inlägg.

/Gunilla

No comments:

Post a Comment