15 March 2011

Resa i The Deep South

NEW YORK Häromveckan körde vi bil från Atlanta (dit vi flög från New York) och fortsatte via Birmingham, Montgomery, Selma och Mobile till New Orleans.

Jag ville se spåren av medborgarrättskampen på 1950- och 1960-talen; Edward ville se Mardi Gras-karnevalerna i södern.

Här ser ni vår resa! Kanske dyker det upp några bilder framöver också.




Jag har gjort så många kartor i Google Maps – men eftersom det var länge sedan har jag totalt glömt bort hur man gör för att visa enbart färdvägen, utan alla pluppar för platserna. Någon som vet hur man avmarkerar dem?

/Gunilla

3 comments:

  1. Synd att ni inte provade bron över Lake Pontchartrain upp mot Mandeville, Lake Pontchartrain Causeway kallas den. Efter att ha rest och kört i ca 40 av U.S.A.'s stater så är den ett av de minnen som består. Egentligen lite löjligt, men det var faktiskt en ganska häftig upplevelse att köra på en bro, över en sjö i nästintill 40 kilometer. Det skulle vara som att köra på en bro från Odenplan till Arlanda utrikes, ca 40 minuter skulle det ta gissar jag.

    ReplyDelete
  2. Kan man inte helt enkelt plugga in start och slut på resan, och sedan dra linjen dit man vill? Jag tror det går.

    Ser fram emot dina civil rights reflektioner. Det är verkligen en del av USAs historia som är ständigt levande.

    ReplyDelete
  3. Ni skulle kört genom Talladega National Forest. Vackert!

    ReplyDelete