30 June 2006

Spektakelkommentar

Just när man trodde att Karolina Lassbo-goes-bikinimålning-goes -"det-är-skojigt-att-överanalysera-ord"-debatten hade självdött återuppstod den lite oväntat genom att plockas upp av Resumé (hur kunde de vara så sena? Tja, Resuméreportrarna var säker busybusy i Cannes förra veckan...).

Som jag skrivit här är det sorgligt att debatten inte enbart handlar om sakfrågan. Den håller ju för det.

Anyway, bland diverse stolliga kommentatorer hos Resumé dök plötsligt Markus Andersson själv upp! Nämligen här. Med ett tjuvnyp mot en påstått chauvinistisk och inskränkt Ingela Lind, som tydligen är upphovet till påståendena om hans politiska preferenser.
Det är mig veterligen första gången Andersson själv deltagit i debatten. Lite som när Embryo dyker upp i ett kommentarsfält, fast tvärtom. (Jag tycker att Lassbodebatten för länge sedan blev oavhängig vem Marcus Andersson är och hur han målar. Men det är ändå påtagligt att han varit frånvarande från den. Tills nu.)

/Gunilla

4 comments:

  1. yo

    mathcen fortsättrer zlatan passar henke henke tillbakcs källström kommrer upp bakcifrån okcså får tag i bollen på volley okcså embryo kommentrerar ute på fältet friskct humör här det säjer jag nu yo

    okcså tyskcarna grår på knäna

    hur gjör man när man grår på knäna det undrar jag nu yo

    okcså källström visprar in bollen i mååål

    tjosan

    ReplyDelete
  2. Hej och välkommen hit, Embryo! Och vad skönt med lite fotbollsflashar. Önskar att Källström hade vispat in lite bollar i mål...

    /Gunilla

    ReplyDelete
  3. Jovisst Gunilla. Jag har varit utomlands och inte tagit del i denna så kallade " debatt ".
    Och jag ville gå till botten med de underliggande frågorna och det har jag gjort på resume.se.
    Nu lär det nog dröja innan jag sätter mig framför den här burken igen.
    Fint väder ute, sjön ligger blank, fiskarna hugger och dukarna står spännda och ett par sköna damer väntar på att bli avmålade. Bättre kan det inte bli.

    ReplyDelete
  4. Enjoyed a lot! » » »

    ReplyDelete