24 May 2007

Många länder är det

WASHINGTON I januari berättade jag om hur jag och min före detta New York-flat mate Paul lyckades överlappa i Goa under våra respektive Indien-resor, med blott två timmar – och hur vi lyckades träffa varandra i Panjim just dessa två timmar!

I skrivande stund sitter jag i Pauls lägenhet, i ett "up and coming neighborhood" i den amerikanska huvudstaden. Jag flyttade ut ur mitt hotell och in här för att spara pengar en natt.
Och till och med jag blir alldeles vimmelkantig av hur liksom multikulti allt är: Paul är singales, född i Malaysia och uppvuxen i Virginia. Hans pojkvän kommer från Sydafrika. Imorgon reser de båda på semester till Istanbul – sedan ska Paul vidare till Laos, via Bangkok, och Coetzee reser till Ryssland (med sin familj som bor i Johannesburg + London).

Häromkvällen var jag och Paul dessutom ute med en ny väninna till mig – en grekinna uppvuxen i Venezuela som bor här i Washington (hon är gallerist, vi träffades första gången när hon ställde ut en chilensk konstnär på konstmässan i Miami och lärde känna varandra när jag hängde i hennes monter i New York i februari). Och med en kompis till Paul: en kille från San Diego, som vistats en hel del i Jemen och Tadzjikistan. Puh..!

/Gunilla

No comments:

Post a Comment