21 March 2010

Brandkårsutryckningen på bild



NEW YORK
Som bekant försökte jag fotografera de tre brandsoldater som var hemma hos mig i fredags kväll, som ett rent infall när jag såg kameran på matbordet. Den idén avfärdade jag fegt nog alltså genast, när en av brandmännen signalerade "we're not amused" med sin blick och insinuerade att jag fixat en brand för att få en photo opportunity. Så var det inte riktigt...
Men någon minut efter att de försvunnit från lägenheten insåg jag att jag i alla fall skulle kunna fotografera brandbilen. Jag rusade in på kontoret och hade inte precis tid för några finjusteringar, eller för att ta mer än en bild. (Det är dessutom lite komplicerat att fotografera genom mina fönster, eftersom man riskerar att bli spetsad på de barnskydd av metall som finns monterade i dem.) Resultatet ser ni ovan...

/Gunilla

No comments:

Post a Comment