06 May 2006

Medietecken i tiden: kampanj- och kändisjournalistik

Intressant tecken i tiden: Bono blir gästredaktör i en Independent-bilaga om global utveckling och näringslivets roll i densamma. Ska bli intressant att se det upplägget – men jag vet att det händer hur mycket som helst på området som är värt att uppmärksamma. En vacker dag kanske även i svenska medier!?
(Lät det bittert? Det var just vad det var! Jag har en hel Masters-examen med inriktning på human rights and international business, men har ännu knappt skrivit en enda artikel om ämnet, trots dess förhållandevis höga trendfaktor de senaste fem åren.)
Läs mer om Bono-bilagan i Independent (via Media Culpa).

Lätt sorgligt tecken i tiden – eller rättare sagt (för jag hajar ju det kommersiella tänket bakom): "Mer och mer av samma sak", som en kompis till mig sade om nå'n ny veckoblaska: Resumé om TT Bling.

/Gunilla

No comments:

Post a Comment