03 June 2006

Smygtitta på min kommande hemsida

Jag håller på och experimenterar med att själv göra en ny hemsida. Som ni kanske vet har jag denna hemsida, men på grund av min slöhet – eller snarare oförmåga att fatta vissa grundläggande beslut om hur sajten ska se ut – har den inte uppdaterats på 1,5 år.

Sedan jag häromveckan blev rekommenderad ett publiceringsverktyg för att skapa en egen sajt leker jag lite med en ny version, som det ska bli mycket bilder på. I form av bildspel!
Ni kan tjyvtitta på den nya sajten här de närmaste dagarna. (När den är klar, om jag nu väljer detta verktyg – som är rätt dyrt – kommer adressen att vara www.kinn.se, som den gamla.)
Kom gärna med synpunkter.

Uppdatering: Extremt irriterande! Det är egentligen rätt enkelt att lägga in alla uppgifter i sajt-verktyget. Men, hur jag än gör så funkar det inte med HTML-kodningen.
Jag skriver t ex en prick: • och det ser hur fint ut som helst – men så fort jag sparar så blir det •. Eller, jag skriver "förhållandena", och det envisas med att bli " förhÃ¥llandena" (fastän å, ä och ö fungerar utmärkt på andra ställen). Att skriva som "edit html" här i bloggen och sedan klippa och klistra in det där hjälper inte heller. Suck. Hör av dig om du har någon teori om vad jag gör för fel.

/Gunilla

2 comments:

  1. du skriver val fran en mac? da kan man inte skriva in specialtecken, utan
    maste skriva speciella koder for dem. galler aven a, a, o.

    jobbigt som 17.. men har ar en sida med "oversattningar" du far plocka in
    pa ratt stallen.

    http://ramses.coolfreepages.com/

    det finns battre sidor ifall du inte hittar alla tecken pa den dar sajten,
    du kan googla efter andra.. typ med sokord "html specialtecken mac" osv.

    ReplyDelete
  2. Sitewelders support jobbar fortfarande på det här med Universal Coding... Men det är inte Mac som är problemet, puh.

    /Gunilla

    ReplyDelete