10 September 2006

Fem år se'n

NEW YORK Snart rullar kalendern över och blir den 11 september. Jag har efterlyst ett visst mail jag skickade till en massa vänner denna dag för fem år sedan, hoppas en av dem hittar det i sitt arkiv. Det är ju ett historiskt dokument! En ögonvittnesskildring. Får jag in det lägger jag ut det här, allom till beskådan.
Annars får jag snart skriva ner allt jag minns, innan jag blir åderförkalkad. Kan vara bra att ha – jag kanske kommer att sitta i radion år 2051 och prata om hur det var den där hemska dagen i min ungdom...

Kommer inte att hinna blogga särskilt mycket under morgondagen. Så här ser det ganska späckade programmet ut:
• morgonen från 8 cirka: besök kring Ground Zero (rapport för TT).
• cirka 9.30–11: medverkan i Studio Ett; Sveriges Radios studio (lyssna på P1, kl 16–16.45 svensk tid)
• utskrift av Ground Zero-artikel m m
• kl 13.30: FN där Jan Eliasson håller presskonferens efter sitt sista tal inför generalförsamlingen (i alla fall som dess ordförande)
• ev intervju med Jan Eliasson, i värsta fall i taxin till flygplatsen
• 17.30: "The Care and Feeding of Your Mac" – kanske hittar jag äntligen en lösning till varför min dator varit så seg på sistone.

Äh, det var inte särskilt intensivt eller så mycket. Men det kan bli en jobbig dag ändå, känslomässigt.

/Gunilla

No comments:

Post a Comment