Själva nedräkningen sker på förstasidan, alltså här (just nu återstår 5 dagar, 6 timmar, 27 minuter och 19 sekunder).
Tja, jag tycker ju att tidningen verkar snudd på för bra för att vara sann:
Kärnan är månadstidningen som kommer att leverera särpräglad bevakning av världsomspännande nyheter, näringsliv, kultur och design. Den angränsande webbsektionen kommer att förhöja innehållet med rapporter, minidokumentärer och diskussionsforum.Nej, det är inte jag som översatt detta. Pressmeddelandet/presentationen finns på tre språk, och svenska är faktiskt ett av dem. (De andra är engelska och japanska.)
(– – –)
Monocle riktar sig till den spanska bankiren i London, den finska arkitekten i Zürich, samt den kanadensiska advokaten i Hong Kong och den brasilianska galleristen i Tokyo. Den tilltalar läsare som förmodligen inte bor i sitt hemland, vars arbete innebär resor till ett flertal olika länder per vecka och dem som har vuxit ur de nyhets- och affärstidskrifter som finns på marknaden idag.
(– – –)
Monocle kommer att leverera undersökande journalistik från oupptäckta territorier, fri från pr-drivna reportage och celebritetsorienterade inslag.
(– – –)
Monocles distinktiva blandning av intelligent journalistik, internationell vaksamhet och utmärkt design.
Redaktör Tyler Brûlés kärlekshistoria med Sverige fortsätter uppenbarligen – och så får jag anta att de räknar med att hitta en marknad av såväl läsare som annonsörer i Sverige.
Läs mer om Monocle i MediaLife (via Vassa Eggen).
/Gunilla
No comments:
Post a Comment