26 July 2007

Sökes: stipendier

NEW YORK Usch, här jag sedan förra hösten tänkt att jag absolut inte får glömma bort att söka arbetsstipendier från Författarfonden. Ansökningsperioden är i regel augusti/september – och det vore fantastiskt att få en liten summa, så att jag skulle kunna skapa utrymme för att sätta igång med att skriva på den där gamla boken...utan att behöva tänka på att dra ihop till gröten a k a Manhattanhyran i första hand.

För att vara ute i god tid surfade jag in på Författarfondens hemsida. Och så visade det sig att de flyttat alltsammans!!! Jag skulle ha sökt senast den 1 mars. Typisk sådan grej som man missar när man inte läser svenska branschtidningar (där jag antar att de annonserat).

Inte för att det var särskilt troligt att jag skulle ha fått något stipendium, men jag kan ändå inte låta bli att tycka lite synd om mig själv för att jag i år inte ens fick chansen att söka. Det finns nämligen knappt några andra stipendiefonder för journalistiska bokprojekt. Tipsa mig gärna om ni vet någon.

/Gunilla

No comments:

Post a Comment