28 August 2007

Nix kräftskivor

STOCKHOLM En kräftskiva har jag blivit inbjuden till, första gången på många år. (Räknar inte detta evenemang i New York, det är inte en privat inbjudan.) Tyvärr ägde den rum i Tidaholmstrakten igår kväll, det vill säga det krävdes en resa på flera timmar enkel. Och jag var upptagen med att skriva en nyhetstext om akademiker-arbetsförmedlingar som av olika skäl drog ut på tiden... Så det blev inget besök i Västergötland, och alltså ingen kräftskiva.

Min tes om att svenskar inte längre tycks ordna kalas alls stärks dessvärre. Sällskapet på kräftskivan i Tidaholm skulle ha varit två Londonbor.
Kanske borde jag umgås mer med perser – de ordnar uppenbarligen kräftskivor! Läs bara den skojiga texten av Damon Rasti om hur man vet att man är på en persisk kräftskiva här.

Kineser och kinneser slog dock sina krafter samman i fredags, då jag och min kompis Yanling gästade min bror med familj i Duvbo och blev bjudna på grillad fläskfilé och sallad i trädgården! Yanling adopterade mina brorsdöttrar och vice versa.

/Gunilla

No comments:

Post a Comment