10 August 2007

Regn över Gamla stan

STOCKHOLM Det sista min mamma sade igår när vi skildes åt – efter en dagslång bilresa från Öland – var att hon hoppades att det skulle komma några ordentliga regnskurar på fredagsförmiddagen, så att det liksom skulle vara färdigregnat inför min trädgårdsbjudning på eftermiddagen/kvällen.
Men när det visade sig regna på fredagsförmiddagen ringde hon genast och var mycket orolig och tyckte synd om mig!

Nå, jag tycker också lite synd om mig, men jag hoppas att mammas ursprungsplan håller. DN:s väderprognos visar på en liten glad sol framåt kvällen. Men jag har ännu inte kommit iväg för att handla allt, just nu går all tid åt att besvara alla mail och telefonsamtal om huruvida det blir inställt eller ej...

Hoppashoppashoppas på eftermiddagssol!

/Gunilla

2 comments:

  1. Solen tittar fram emot sen eftermiddag- kväll. Absolut.
    kram s

    ReplyDelete
  2. Hehe, den verkar ha sparat sig tills idag (lördag)!

    ReplyDelete