24 April 2008

Arbetsorder

NEW YORK Idag fick jag något ovanliga instruktioner per telefon från en redaktör i Stockholm, inför ett jobb som jag och en av "mina" fotografer ska göra ikväll – hänga i en viss bardisk på nedre Manhattan i några timmar.
Han sade ungefär: "Se till att få så många drinkar och bli så berusad som möjligt, men fråga gärna bartendern om han kan göra drinkar som inte ger bakfylla också. Det vore nydanande."
Jag har inte lust att berusa mig alltför mycket å tjänstens vägnar, särskilt som jag skulle behöva vara någorlunda pigg imorgon. Men ändå – det är ändå sådana här uppdrag som gör att det är svårt att klaga på jobbet!

/Gunilla

3 comments:

  1. Nydanande? Låter lite konstigt, hela upplägget, men jag saknar kreativ förmåga som skulle komma på något dyligt. Ha det så kul.

    ReplyDelete
  2. Låter som Gonzo-journalistik! Dr. Thompson (RIP) klarade av det men jag tror inte att andra skall ge sig på det. Frukterna är få...

    Men! Jag håller med föregående talare, ha det så kul! (Eller: Jag hoppas att du hade det. Tidszon-matematik är inte min starka sida.)

    ReplyDelete
  3. Nej, det var inget konstigt upplägg! Men, denne bartender hade inte uppfunnit något mirakelmedel mot bakfylla, så där får jag göra min redaktör besviken. (Han berättade däremot hur han själv åtgärdar syndromet, och det kommer nog med i texten.)

    Inte så gonzoartat, dock! Vi fick provsmaka ett antal drinkar, nämligen de som fotograferades, men smuttade mest. Det var skoj på andra sätt, p g a intervjun/samtalet. Mer om i det i en separat bloggpost snart!

    ReplyDelete