05 July 2008

Bildgåtan: Fru Jonsson Gerrard-Wrights ankelsmycke



















NEW YORK I vintras hade jag ju en bildgåta, vars svar jag slarvat med att ge er.
Era gissningar (i sammandrag, utom några jag inte lyckades sammanfatta så väl):

Hemliga morsan/TBFKEM: I din förra gissningstävling hade du flera alternativ; då var det mycket enklare. Nu är det ute i spenaten någonstans; tror att det är Drottningholm, där man har fångat Victoria och Daniel i en ormgrop.
Nej det tror jag inte; eftersom de är influgna, så måste det vara något som var känt på förhand. Jag tror att det är någon form av kärlek/föräldraskap över artgränserna.

Pumita: Carolina Klüfts fot.

Christel: Kan det vara när Britney Spears var i Sverige och det uppdagades att hon hade en affär med sin dansare? Och att alla fotograferna står på en höjd i en park och fotar henne nedanför...

Pontus: Bill Clintons hund.

Stefan (gissade här): någon av Svennis alla flammor.

Här kommer svaret på gåtan, av fotografen själv – Alfred Skogberg! Man kan väl lugnt säga att Stefan kom närmast (om än med en gissning några dagar för sent)! Pumita och Christel var inte så långt ifrån, tycker jag.

Och det rätta svaret är...

...Ulrika Jonsson när hon just gift sig med sin andre man. Svennis gamla älskarinna, ni vet...

Nu har de skilt sig och hon är gift för tredje gången.

Fotot togs på Fågelbro värdshus på Värmdö, dit paret kom efter bröllopsceremonin.

Näst efter Kungen och Silvia så var det här det mest bevakade bröllopet i Sveriges historia.

Fotot tog jag när Ulrika visar upp ett smycke på ankeln. Fotograferna blev som galna.

/Alfred Skogberg

BBC:s text om bröllopet, augusti 2003

1 comment:

  1. Hej hej! Hittade länken till lösningen hos Christels favoriter och det var ju tur så jag slipper ligga sömnlös för det här längre. ;) Ärligt talat var jag faktiskt och kikade nån gång för att se om du hade publicerat rätt svar men då hittade jag inget. Ha en trevlig dag!

    ReplyDelete