23 August 2008

Sarah for VP

STOCKHOLM Gud, så trist och tråkigt med Joe Biden som vicepresidentkandidat. Jag ansluter mig till Johan Ingerös resonemang om varför strategin är riskfylld. Nu är det guldläge för John McCain att välja Sarah Palin ... men jag tror tyvärr inte att det kommer att ske.

Uppdatering:
New York Times beskriver dock varför Joe Biden är ett bra val här. Jag gillar denna anekdot om hans far, Joseph Biden Senior, som ska belysa de värderingar som fanns i hemmet:
His son was raised with a fierce working-class pride — no one is better than anyone else. Once, when Joe Sr. was working for a car dealership, the owner threw a Christmas party for the staff. Just as the dancing was to begin, the owner scattered silver dollars on the floor and watched from above as the mechanics and salesmen scrambled about for them. Joe Sr. quit that job on the spot.
/Gunilla

4 comments:

  1. Jösses! Bevakade du det där kl 03:06 i morse? Jag som tänkte skicka ett mess till dig när jag läste det vid 07. Men tänkte, att du är bergis inte vaken kl 07 en lördag morgon.

    /Stefan

    ReplyDelete
  2. Men du vinner nörd-tävlingen!

    /S

    ReplyDelete
  3. Haha, jag skrev det där vid 9-tiden svensk tid. Bloggverktyget är inställt på amerikansk tid...

    Men varför skulle jag inte vara klockan 07 en lördag morgon? Jag har vaknat vid 6-tiden (plus och minus en timme, kanske) så gott som varje dag de senaste tre, fyra veckorna.

    Fast imorse hade jag förstås ställt klockan på 03.55.

    ReplyDelete
  4. "varför skulle jag inte vara *vaken*..." ska det förstås vara.

    ReplyDelete