21 October 2008

Dravel och smörja

NEW YORK I slutet av juli skrev jag som jag bloggat tidigare denna artikel om Barack Obama respektive John McCains ledarskapsstilar i tidningen CHEF.
Läsarreaktionerna, ser jag nu, är få och kärnfulla: "Vilket dravel" och "Vinklat Obama-smörja". Och jag som gjorde så gott jag kunde för att vara "fair and balanced", med många negativa och positiva omdömen om båda kandidaterna. Jag antar att jag ska ta reaktionerna från dessa välformulerade läsare som någon slags komplimang. :-)
Att Obama klart vann ledarskapstestet på poäng ser jag ännu ingen anledning att revidera – uppdraget var att beskriva hur de båda fungerar som ledare internt för sina respektive organisationer. Hur en av dem fungerar som exekutiv ledare för Den Fria Världen får framtiden utvisa.

/Gunilla

No comments:

Post a Comment