29 October 2008

Många bäckar små (Spread the Wealth)

NEW YORK Jag har just donerat 3 000:– till Tatiana från Kamerun.

Läs mer här: Help Tatiana get surgery!
Västerbottenskuriren: Långt hemifrån börjar resan för brännskadade Tatiana, Klart för operation för Tatiana
Aftonbladet: Tatiana ska få hjälp, tack vare svenska läkarstudenter
Expressen: Brännskadades som femåring – nu får Tatiana hjälp

De Umestudenter som dragit igång det hela verkar ha minst lika mycket energi som någonsin de amerikanska volontärer som jag brukar skriva om här.

Det står en hel del i texterna jag länkar till om att de pengar de samlar in till Tatiana ska finansiera resan och vårdkostnaderna i Sverige, och att varje krona behövs.

Men det kommer förstås dessutom att krävas medel för att flickan ska kunna klara sin vardag i Kamerun i framtiden, och på min donation skrev jag "Till Tatianas utbildning".

Om någon vill skänka en slant, stor eller liten, är plusgironumret som följer: 151 49 10 – 7 (Helena Kolberg).

/Gunilla

No comments:

Post a Comment