23 November 2008

Kalkonfilmen

SAN FRANCISCO Jag har haft svårt att begripa den senaste Sarah Palin-uppståndelsen. Vaddå, Palin ger en TV-intervju framför en man som slaktar kalkoner, sedan hon just benådat en sådan fågel – so what? Poängen är ju att en enda kalkon benådas – resten slaktas och äts (på torsdag). Varför låtsas som något annat? Här kan ni läsa allt om presidentens benådningsprocedur vid Vita huset i veckan.

Men det går inte att komma ifrån att Wasilla-intervjun är väldigt rolig och håller för ett antal tittar:


Som Emil Arvidson skriver: "Hon är ju sjukt rolig. Det finns inget SNL, Daily Show eller någon kan göra med det här. Det är färdigt."

Med tanke på min Palin-besatthet förstår ni att jag tyckte det var extremt komiskt när min just nu enda svenska San Francisco-kompis, som jag träffade på en vinbar här igår kväll, berättade att hennes (före detta?) pojkvän inte bara kommer från Alaska – utan rentav var tillsammans med en av Sarah Palins systrar när de gick i high school...

Uppdatering: denna blogg berättar lite om hur TV-inslaget spelades in.

/Gunilla

No comments:

Post a Comment