08 November 2008

Soffliggare


NEW YORK Ovan ser ni mig i/på dagens kontor (efter nästan två veckor på The Campaign Trail), hehe.

Dagens kontorssyssla är att läsa denna bok; jag försöker återstifta bekantskapen med texter som är tryckta på papper.

Men jag har inte legat på soffan hela dagen. Jag har hängt på sköna Chelsea Market också, närmare bestämt på Green Table, gått många konstutställningar i Chelsea (hittar tyvärr inte länkar till dem alla men detta var kanske två tredjedelar av dem) att min gallerikompanjon var mycket nära att drabbas av art overload, och till sist var vi på Trestle on Tenth (en schweizisk bistro).

Bland utställningarna var nog Andreas Gursky på Matthew Marks Gallery bäst, särskilt denna fascinerande bild som påminde mig om mitt möte med gruvarbetarna i West Virginia häromveckan. Fotografiet föreställer ett sinnrikt system för att hänga upp arbetarnas utrustning, i anslutning till en kolgruva i närheten av Düsseldorf som kommer att stängas 2010.

/Gunilla

No comments:

Post a Comment