19 December 2008

Berns Bar: bra arbetsplats


STOCKHOLM Dagens kontor är Berns Salonger! Jag sitter här och öpppnar – jo, faktiskt – räkningar och fakturor och avtalsförslag och årsrapporter och bekräftelser och utbetalningsgrejer. Det fanns en stor hög att beta av, så det var bara att ta tag i saken. Räkningar och andra verifikat är aldrig kul, men de blir mycket roligare när man sitter på ett synnerligen vackert kontor!

Och så är det en massa kompisar här. En del av dem har jag känt i uppemot ... 30 år..!

De jobbar förstås inte, utan pratar mest om ... tja, ni får gissa själva, sådant som välutbildad stockholmsk övre medelklass pratar om, när de skaffat barnvakt en fredagskväll.

Mycket bra sätt att dimpa ner mitt i Stockholm på! Jag kom hit ungefär 21 timmar efter att ha landat på Arlanda (med en lång julfest däremellan).

Kvällens värdfolk är tillfälligt hemma från Brasilia, och under kvällen har det talats såväl svenska och engelska som portugisiska i sällskapet.

Och jag jobbar givetvis inte bara med att gå igenom höstens post, utan även med bakgrundsintervjuer av olika slag. Även om intervjupersonerna – från partier och departement – kanske inte alltid är medvetna om det. Och med mail av olika slag. Man kan verkligen ha sitt kontor där man är, apropå en bok jag fick igår.



/Gunilla

No comments:

Post a Comment