01 December 2008

Kalifornienresor

NEW YORK Här ser ni hur min resa, från Alamo biluthyrning i centrala San Francisco till flygplatsen i Arcata (norr om Eureka) såg ut:


Som jag skrivit flera gånger har mina tidigare bilresor i Kalifornien varit från San Francisco till Los Angeles (den resan har jag gjort tre gånger).
Rutterna har förstås inte varit identiska. Jag har till exempel gjort lite olika besök i Kaliforniens inland (till exempel i "Jordbävningarnas huvudstad" Parkfield /E på kartan nedan/ en gång och på en så kallad mission, vilken av de 21 missions som finns i Kalifornien det nu var – Soledad, kanske, en annan gång). Jag har också åkt tåg på vissa sträckor. Men något i den här stilen:


Så här skulle en framtida variant kunna se ut (San Francisco – Mendocino, via Napa Valley och Anderson Valley):


och varför inte så här (inklusive Nevada och Arizona):


eller så här (inklusive Oregon och Washington):


Men det blir låååångt! Och jag skulle tycka det vore likaså trevligt att bara vistas på en enda punkt, exempelvis San Francisco, också.

/Gunilla

No comments:

Post a Comment