19 December 2008

VMA eller i alla fall till min bekantskapskrets

STOCKHOLM Jag håller på och acklimatiserar mig till Stockholmslivet, vilket på en del sätt går väldigt snabbt och på andra sätt långsamt.

Ett långsamt vis är att jag just nu inte har några telefoner inkopplade. Den vanliga ligger instoppad någonstans långt in i garderoben, och kommer förhoppningsvis att kopplas in så snart jag orkat kliva ur sängen. (Kom hem cirka klockan 01 i natt och är trött som fan efter en låååång resa med blott lite sömn.)
Det innebär att den som vill få tag på mig under dagen lämpligen skickar mail! För datorn hade inga som helst problem att koppla upp sig. Det kan annars krångla när jag byter kontinent.

Mobiltelefonen blev tyvärr kvar i New York vad det verkar. Jag trodde den låg i handväskan, men icke. Gissningsvis finns den i någon kappficka i Harlemgarderoben. Däremot lyckades jag till min stora förvåning få med mig mitt SIM-kortet (hoppas det är rätt SIM-kort...) så ifall jag lyckas hitta någon gammal mobiltelefon någonstans kanske det kan bli något i sinom tid.

@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
Uppdatering: det går nu bra att ringa hem på vanliga numret, ännu ej på mobiltelefonen.
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

Ja, sedan ska jag försöka hitta kläder och sängkläder på vinden och se om jag kan påminna mig koden till Bankomatkortet och masa mig iväg till affären så att det finns mat härhemma... Helgen ägnas mest åt familjen Kinn och familjen Muda (kusiner och kusinbarn) men idag och i början av nästa vecka åt julmys i Gamla stan! Hoppas jag.

/Gunilla

No comments:

Post a Comment