02 May 2009

Brooklyn Food Conference



NEW YORK Nu drar jag iväg till Park Slope – det mest Brooklyniga av Brooklyn, med en massa ekomatsnördar och miljömuppar och säkert en och annan locavore med hönshus på bakgården! Gissningsvis en och annan artikelidé också. Mer om konferensen här.

Om någon som läser detta och är i New York har lust att hänga i Harlem imorgon, så är det vernissage hos Triple Candie, för utställningen "By Being Empty, and Saved that Way, Five Blocks Halt Progress", klockan 14–16. Hör av er isåfall!
Triple Candie är ett konst...ja, vad det nu är, som låg på min gata tidigare men som nu flyttat längre norrut i Harlem/Washington Heights.

/Gunilla

2 comments:

  1. Dagens text på Taffel.se - blev den omarbetad före eller efter ditt besök på denna Food Conference?

    Annars intresserar texten mig, men hinner inte läsa alla länkar nu. Min dyrbara fritid går före fattigdomsbekämpning och världsförbättring, sorligt men sant. (Hm, skull nog egentligen hellre läsa istället för att putsa båt i fyra timmar.)

    Här är länken: http://taffel.se/artiklar/food-miles-eko-reko-eller-smygprotektionism

    ReplyDelete
  2. Putsa båt, stackars dig! Det är en av de tråkigaste saker som finns (min bild kan vara påverkad av att jag var tio år när det senast skedde i min värld).

    Tack för länken! Jag skrev om texten innan jag for till Brooklyn (paradoxalt nog kom jag rätt sent av den anledningen...).
    Det var ingen radikal bearbetning. Jag lade bara till några länkar, och några förtydliganden och utvecklingar som inte hade fått plats i den tidigare versionen (som ju var begränsad av pappersformatet).

    ReplyDelete