29 January 2010

Kom till Katarina kyrka: Haiti-evenemang

Jag har blivit ombedd att komma till detta evenemang imorgon kväll:
Fridans för Haiti på lördag kl. 18.00 i Katarina kyrka. Kom och dansa, måla och dela måltid med andra.
Alla åldrar. Eva och Lotta leder och instruerar, informerar om Haiti och delar mat och kärlek.
Alla frivilliga bidrag går till Haiti.
Tyvärr jag inte riktigt vilka som arrangerar det, mer än att det är en grupp teater- och konstmänniskor som vill sprida information om Haiti och haitisk kultur. De kontaktade mig sedan de sett min text i Svenska Dagbladet, så nu är tanken att jag ska vara med och berätta om mina resor i Haiti. Så det ska jag göra! Jag har knappt någonsin träffat någon i Sverige som är intresserad av haitisk kultur, så det kan vara intressant att hamna i ett nytt sammanhang.

Alla som vill är välkomna att dyka upp – och dansa, den som vill, antar jag. Och dela kärlek...

Jag har just hämtat en av mina tre voodooflaggor från ramboden. Jag lämnade in den några dagar före jordbävningen, känns fint att ha fått tillbaka den. Kanske tar jag den med till de två Haiti-evenemang jag ska vara med om i helgen. Fortfarande vet jag inte om flaggkonstnärinnan Myrlande Constant i Port-au-Prince klarat sig eller ej.

/Gunilla

No comments:

Post a Comment