31 May 2010

Torontotripp


NEW YORK Jag är i full färd med att planera nästa reportageresa, till det stora landet i norr. Om en vecka bär det av till Toronto, där jag faktiskt aldrig varit!

Punkterna på kartan betyder inte så mycket än. Jag har bara testat några möjliga destinationer, som MOCCA, på Google Maps för att få en uppfattning om var saker jag är intresserad av ligger. Det viktigaste med resan är en viss intervju, och det är där fokus kommer att ligga – men jag hoppas också kunna skaffa mig lite allmän koll på åtminstone downtown Toronto. Pluppen D längst till vänster är mitt tilltänkta B&B, ifall de har rum.

Tipsa gärna om saker man inte får missa ens på ett ultrakort Toronto-besök, till exempel om bra restauranger!
Här finns annars tips i överflöd: http://www.torontolife.com

/Gunilla

1 comment:

  1. Toronto är trevligt, Gunilla, jag var där 2006. Jag och frugan bodde på Canadiana Backpackers Inn, Widmer Street 42, ett bra och billigt B&B-ställe där även gamlingar som vi var välkomna. Ett måste är besök på hockeystorheten Wayne Gretzkys restaurang på gångavstånd därifrån. Fina muséer, bl a med magnifik indiankonst m m.
    Lycka till!

    / Alexis

    ReplyDelete