14 December 2010

Tvättlina i Port-au-Prince


NEW YORK Jag har så himla många fina bilder från Haiti kvar att ladda upp här och visa er. Men i flera dagar har jag varit så febrig och sängliggande att jag knappast ens orkat peta på datorn, än mindre sitta och gallra bilder eller producera något kreativt. Dessutom ligger jag nu därmed efter med det mesta.
Men så snart hälsan återvänder och jag får både ork och tid ska jag lägga upp foton från haitiska tältläger, nybyggda hus (jodå, det finns några stycken, i alla fall), röjningsarbete och en katolsk gudstjänst i det fria. Tillsvidare får ni en bild jag tog i oktober, från ett tältläger på en skolgård där lite taggtråd tjänar som tvättlina. (Ett reportage från bland annat detta läger sändes i P1:s Klotet nyligen.)

/Gunilla

No comments:

Post a Comment