29 May 2006

Istället för att kolla militärparader gör jag en Madeleine

Det är Memorial Day här i USA, och jag har ägnat förmiddagen åt att gräma mig för att jag missade att åka till det firande av patriotisk karaktär som jag var inbjuden till på Fort Lee i New Jersey i förmiddags.
Veteraner! Ballonger! Militärorkester! Och allt detta på kort buss-pendelavstånd från Manhattan, det hade jag faktiskt ingen aning om.

Nå, Memorial Day kan firas på många sätt.

Dels har jag idag fått inte mindre än tre beställningar (en gammal och två nya) på långa och korta artiklar om amerikansk politik, varav en om ett ämne som för länge sedan avhandlats här på blogggen som jag genast ska tota ihop en tryckbar version av; dels ska jag göra som kungafamiljen och hänga med några kompisar på The Boat House i Central Park – dricka champagne och korrekturläsa mitt preliminärt avslutade stiliga webbmanuskript. Fin kombination.

/Gunilla

No comments:

Post a Comment