03 August 2006

Grillkvällsbrist

Trodde att Stockholm skulle komma igång med middagsbjudningar, grillsessioner, bilutflykter och andra sommarevenemang så snart alla som var borta i juli kom tillbaka till sta'n. Men här händer ju absolut ingenting! Utom de tillställningar jag själv ordnat, så jag har mest stått och diskat hela sommaren. Kan inte minnas när någon ordnade en kräftskiva senast. Måste ha varit ett decennium sedan. Jag blir ju helt alienerad här i sta'n. Ska det fortsätta så här drar jag till Krakow och Lvov, då blir jag ju i alla fall inte förvånad över alienationen. Linda Olsson sommarpratade fint idag om oss pseudo-emigranter och hur kluvna vi uppenbarligen känner oss ibland... Fast till skillnad från henne längtar jag sällan bort/hem, varken till Stockholm när jag är i New York – och definitivt inte till New York nu! Där verkar det fuktigt och varmt och jobbigt, och ingen el har de heller. Jag kanske drar på nå'n kräftskiva i Louisiana i slutet av augusti. Man har inte roligare än man gör sig.

/Gunilla

1 comment: