01 August 2006

Liten uppdatering

Ännu ett Stockholmsställe som har vett att erbjuda ett trådlöst nätverk: Ljunggren på Götgatsbacken.
Jag är tillbaka i Stockholm och ägnar mig åt ehhh....annat nätverkande än det trådlösa. Hittills i form av bland mycket annat en 50-årsfest med efterföljande efterfest till klockan 04.30 (jag var sist kvar – som vanligt, faktiskt), en middag på min gård, Café Pladder-häng med efterföljande klipphällsspaning med Mälarutsikt, ett politiskt kampanjmöte, häng på Tranan och, idag, en mycket bra så kallad informational interview för att lära mig mer om hur PR-branschen fungerar.
En av flera insikter från det sistnämnda mötet: frilansjournalister måste bli mer business-orienterade och sluta acceptera köparens villkor. Vi borde också likt PR-konsulter kunna säga "Mitt timarvode är 1 400:– och det är inte förhandlingsbart.". Och hålla på det!
Sol i Stockholm! Det fina vädret tycks aldrig ta slut. Nu ska jag få iväg en text jag slavat med en tid.

/Gunilla

P S Jag har slarvat bort min PUK-kod. Använder för närvarande: 073 825 49 10 (snart förhoppningsvis det vanliga mobilnumret igen).

1 comment: