05 September 2006

Sökes alltså: Prisvärt lyxhotell Finnes även: Tvåa i Farsta

NEW YORK Jag upprepar för säkerhets skull förfrågan om ett inte alltför dyrt men lagom glittrigt lyxhotell i lämplig Manhattan-skyskrapa, för finns sådant vill vi ju alla veta det?! Jag vet i alla fall att jag kommer att få fler liknande frågor från Stockholms-bekanta som ska hit...

Själv skulle jag helst av allt bo på Hotel Algonquin alla gånger, om jag någon gång finge bo på hotell här i sta'n... Inte så glittrigt, men ack, sådan stil..! Som jag berättat om flera gånger här på bloggen är det mitt ställföreträdande Midtown-kontor.

Förresten, en annan kollega till mig har en tvåa i Farsta att hyra ut från den 1 oktober, endast till rekorderliga personer med goda referenser. Kontakta mig isåfall, så kan jag förmedla kontakten.

Nu måste jag sluta blogga och bostadskoppla och jobba på lite – för alldeles nyss ringde en dam från FN och meddelade att den svenske utrikesministern (hmmm...har jag fått betalt för den stiliga bilden?) klockan 17 önskade se en och annan svensk reporter på plats när han, såsom FN:s generalförsamlings avgående ordförande, avtackas av FN-korrespondentkåren.

Och jag tackar ju aldrig nej till ett tillfälle att åka ner till stiliga FN-skrapan, särskilt inte om det innebär både mingel och jobb.

/Gunilla

1 comment:

  1. Fråga den gode Eliason om vi kommer skicka fler Svenska soldater till Libanon nu när Sudaneserna kastar ut all FN personal därifrån....! Äh...förresten mingla på lite istället:-)

    ReplyDelete