21 November 2006

New York, New York

NEW YORK Varje gång jag läser veckomagasinet New York tänker jag "ahh, tänk om det ginge att göra en så'n publikation om Stockholm". Där finns genomarbetade reportage, skvaller, personporträtt, avslöjanden, evenemangstips, politiska analyser, restaurangrecensioner ... todos.

Först nu fick jag veta – i ett två år gammalt inlägg hos Vassa Eggen som jag råkade hitta – att det funnits galenpannor, the usual suspects, som redan försökt. 1978! (Den trogne Vassa Eggen-läsaren vet att Vassa Eggen gillar New York och tipsar om att prenumeration till Sverige är förhållandevis billig.)

Hmmm, de senaste åren har den amerikanska förebilden blivit ännu vassare (jämfört med för några år sedan, hur det var på 70-talet har jag ingen aning om). Om någon vill göra en Stockholms-rip off igen och behöver en redaktionschef kan ni ju ringa mig – med rätt erbjudande överger jag mer än gärna min tro på att projektet nog dessvärre är omöjligt.

/Gunilla

No comments:

Post a Comment