20 December 2006

Reseräkning

NEW YORK–STOCKHOLM Det är alltid smått kaotiskt när jag ska packa/resa, så även denna gång.

Eftersom jag har en bostad i båda mina "hemstäder" – med i stort sett dubbla uppsättningar sommar- och vintergarderober, kontorsutrustning, kök etc – är idén att jag ska kunna röra mig däremellan med endast handbagage. Typ nå't favoritläppstift, en omgång underkläder, senaste The Economist och min dator. Sedan ska det bara vara att öppna dörren, kliva in och leva precis som vanligt i respektive lägenhet!

Men i praktiken fraktar jag nästan alltid två tunga resväskor samt ett proppfullt handbagage fram och tillbaka över Atlanten. Innehåll i siffror denna gång:

Jopapärmar, med kvitton till min bokföring: fem!
Påsar med lösa kvitton: två, möjligen tre
Klädesplagg: fyra (en pyjamas, en svart klänning, en kockjacka samt kockbyxor från CIA)
Julklappar till syskonbarn: oräkneliga
Bärbara datorer: två
Antal hittills olästa veckotidningar och nyhetsmagasin: minst tio
Dito böcker/julklappar till mig själv: kanske fyra
Antal små och stora ostbitar (som jag inte hann äta upp eller nändes slänga):
åtta
Antal polentatub (dito): en (med svamp)
Antal spanska korvar (dito): en (chorizo)

En hel del andra underliga småsaker finns också i väskorna – men i stort sett alltså bara ett enda normalt klädesplagg (klänninngen), resten mitt så kallade företag! Och det är tungt...

/Gunilla

No comments:

Post a Comment