14 February 2007

Surar på Skavsta

SKAVSTA Kvällens kontor är Skavsta flygplats. Eftersom jag tyvärr lade ned massor av dyrbar tid på flera olika idiotgrejer mitt på dagen, när jag var som allra mest stressad, missade jag dessvärre incheckningen för planet till London.  Med cirka fem minuter.

Jag tänkte att det inte gjorde så mycket, eftersom min glamourkompis B (ja, han som tog mig till Miami i december) ändå hade struntat i att anmäla oss till releasekalaset för en viss tidning ikväll och inte skulle gå.
Så jag bokade om mig till ett senare plan, satte mig i The Food Hall och började äta Istanbul VIP Meze från Bosphorus, och tänkte surt på alla de små femminutersgrejer jag gjort under dagen och som jag utan vidare hade kunnat hoppa över (och på hur dyr en ganska billig biljett blir när man tvingas lägga till taxipengar, ändringsavgift och dyra meze till kalaset).

Ringde B för att tala om att jag kommer till Soho först om ett antal timmar. Mitt i natten. Och då visade det sig såklart att han hade ringt chefredaktörens personliga assistent, och fått upp oss på gästlistan på den där jäkla festen trots allt - med den inte helt sanna motiveringen att jag skulle komma till London enkom för dess skull.
Så nu måste han gå dit ensam, för att inte tappa ansiktet, fastän han inte ville gå alls, och jag sitter här på flygplatsserveringen och surar. Och jobbar - utan det där eländiga bredbandet och en telefon som ringer ilsket hela tiden kanske man äntligen kan få något gjort. I det här fallet en artikel om indisk vindkraft!

/Gunilla

1 comment:

  1. Hur dyrt är det att åka till en flygplats o bara köpa biljettten?

    ReplyDelete