09 March 2007

Featuring NY photographer Radikha Chalasani

NEW YORK Ledsen om jag stör så här i Melodifestivaltider. Men apropå min intervju med Jan Eliasson vill jag att ni genast tittar på Radikha Chalasanis fotografier från svältkatastrofens Sudan. Gå till hemsidan, klicka på "index" och gå till "Sudan famine". Nu.

Kolla på alla bildserier av Radikha, förresten! Hennes fotografier är fantastiska. Klassiskt reportagefotografi. (Jag känner henne inte, men hon kom till mig i Harlem för att kolla på ett rum att hyra en gång.)

Jag gissar att hon liksom de flesta fotografer har svårt att klara den dyra tillvaron i New York och alla resor genom att fotografera svältkatastrofer, dock. Här kan ni se vad som är hennes – och många andra fotografers – bröd och smör. That's where the money is.

/Gunilla

No comments:

Post a Comment