20 May 2007

Knepigt boka hotell i Washington!

NEW YORK Urk, idag har minst halva dagen gått åt till att försöka hitta hotellrum två nättter i Washington. Har ringt till 10–15 ställen, och allt är proppfullt.
Det finns visserligen ett rum på stiliga Morrison Clark Inn, där jag faktiskt bodde i samband med presidentvalet 2004 – men då måste de ha haft något specialerbjudande, för nu var det nästan dubbelt så dyrt som jag mindes det (jag erbjöds idag priset $309/natt).

Jag söker charmiga, personliga B&B-rum i äldre hus, med wifi, någorlunda centralt läge och god frukost – och sådana finns det en hel del av i huvudstaden (och i hela USA, förresten), ofta till bra priser jämfört med trista affärshotell. Jag letar på denna sida, som jag varmt vill rekommendera alla som reser i detta land, och hade hoppats på något i spannet $80–120, i värsta fall något mer.
Men nu verkar det vara skolexamen-säsong, skolresor, konferenser och konvent en masse samtidigt, för allt i hela sta'n är bokat. Jag orkar inte ens ringa, maila och surfa vidare. Synd att man inte kan göra sådant här på betald arbetstid...

$350 per natt/exklusive skatt/ kostar just nu det billigaste trestjärniga hotellet på www.hotels.com – och något sådant tänker jag bara inte betala. Får visserligen en natt betald av min uppdragsgivare, puh, men har tänkt bekosta en natt själv och måste dessutom ligga ute med pengarna i en månad. Så det gäller att hålla i slantarna, även om jag är starkt frestad att boka det där dyra rummet bara för att slippa ägna mer tid åt detta!

/Gunilla

No comments:

Post a Comment