13 May 2007

Role Models

NEW YORK Två uppenbarligen kloka män – som jag ska försöka ta på orden ett litet tag i alla fall...och se om de har rätt i att man kan göra bättre saker med sitt liv än att blogga och surfa och ha sig.
"Jag har svårt att förstå vitsen med att ägna flera timmar om dagen åt att skriva gratis om sig själv."
En kollega till [Robert Fisk] frågade nyligen: "Varför använder du inte internet? Före klockan tolv varje dag skulle du hinna läsa massor av tidningar som Jerusalem Post, New York Times, Washington Post, Los Angeles Times etcetera. Jag svarade honom: Varför skulle jag läsa New York Times? Före klockan tolv varje dag hinner jag i stället göra tre intervjuer och dessutom skriva en artikel för The Independent."

(Jag träffade Robert Fisk som hastigast i fjol, efter ett symposium om Mellanösternrapportering på Columbia University – och det var onekligen märkligt att få ett visitkort utan tillstymmelse till mailadress...)

/Gunilla

No comments:

Post a Comment