06 May 2007

Sydafrikabild 17: Mzoli's i Kapstaden, den 15 april



NEW YORK Hoppas att ni förstår att alla gnälliga utläggningar och citat om frilansarvoden jag publicerat idag delvis hänger samman med frustration över att absolut hela dagen gått åt till att glo in i datorskärmen, utan att minsta problem med "shared library error" lösts. Så nu ligger jag ännu mer efter med allt arbete och har inte minsta koll på hur jag ska lägga upp resten av våren (som jag egentligen skulle ha planerat idag).

För exakt tre veckor sedan ägnade jag mig åt något roligare: hängde på baren Mzoli's i en township i Kapstaden. Bilden ovan är från de stora ugnar där de grillade korvar, karréer och fläskstycken. Hur de kunde hålla reda på alla beställningar är en stor gåta.

/Gunilla

No comments:

Post a Comment