10 May 2007

Tvångstankar jag led av idag

NEW YORK
• Att jag inte skulle kunna låta bli att slänga innehållet i mitt vitvinsglas mot en Andy Warhol-tavla i $100 000–klassen, på förhandsvisningen till en samtidsauktion jag råkade hamna på.
• Att jag så snart jag kom hem skulle lägga ut massor av ilskna bloggposter med information om skambud och andra typer av usla betalningar från olika redaktörer.
• Att jag skulle köpa en massa konstiga och lite för dyra råvaror på Chelsea Market för mina sista kontanter.
• Att jag skulle börja sparka okontrollerat på en pytteliten, gullig yorkshireterrier som trippade fram kopplad efter sin matte framför mig på 15:e gatan.

(Det som faktiskt hände var det näst sista. Snudd på tvångsmässigt handlade jag: stjärnanis, små indiska äggplantor och tomatsås med tryffel – samt för all del även bananer, valnötter och sparris.)

/Gunilla

No comments:

Post a Comment