19 June 2007

Bubblandet om Littorin fortsätter

NEW YORK SvD:s flinka webbreporter Alexandra Hernadi har skrivit en intressant artikel om att bloggvärlden vunnit mark efter rapporteringen om Sven Otto Littorins "MBA-examen".

Det stämmer ju bra. Men jag tycker att det inte handlar enbart om att en blogg, Friktion, gjorde ett scoop och huruvida medier gett Friktion credit eller ej – utan framför allt om att olika bloggare hela tiden varit steget före med att förstå vad avslöjandet handlat om, medan medier som exempelvis Aftonbladet snarare missförstått grejen.

/Gunilla

4 comments:

  1. Min absoluta favoritminister Littorin får du gärna skriva om och följa med i bloggdrevet precis hur länge du vill...hoppas karln får några riktigt sköna sömnlösa nätter... Hans ytterst korkade förklaringar i dagens Aktuellt var ju nästan snudd på världsklass!!

    Fniss...

    ReplyDelete
  2. Wow, har han varit med i Aktuellt – ska genast spana in!
    Jag vill ju inte missa något i denna soppa, och så får jag anledning att skjuta upp allt annat ännu en stund...

    Måste vara hemskt att försöka pudla om något som bara handlar om att man varit antingen slug och beräknande eller väldigt lättlurad och aningslös!

    Tur då att han jobbat med krishantering på Kreab. Ni vet väl att han då sysslade med bland annat PR för Astra, vars USA-chef var anklagad för sextrakasserier.

    ReplyDelete
  3. haha...detta spär ju bara på min hållning till den gode Littorin...:)

    ReplyDelete
  4. Jag instämmer med Peter. Det där med Astra och USA-chefen och sextrakasserierna slutade ju bra...

    ReplyDelete